Menu
CtC Communicatie websites die verbinden

Wij maken uw contact!

CtC Communicatie denkt over....

Tips en overwegingen over internet, websites en marketing.
Voor uw informatie.

Gebruikers-vriendelijkheid

Bij het (laten) bouwen van een website moet u uitgaan van uw bezoekers. Welke taken moeten zij uitvoeren op uw website? Maak die taken zo eenvoudig mogelijk.

10 Vuistregels die uw site verbeteren

  • 1. Verplaats u in de bezoeker, weet met welke vraag hij u bezoekt en beantwoord die
  • 2. Navigatie; simpel en duidelijk
  • 3. Pagina's worden niet gelezen maar gescand volgens een F patroon
  • 4. Verwerk daarom zoekwoorden op tactische plaatsen
  • 5. Beperkte, leesbare tekst. Gebruik witruimte, koppen en tussenkopjes
  • 6. Zorg ervoor dat er geen "dode" links zijn
  • 7. Maak de laadtijd zo kort mogelijk.
  • 8. Volledige contactgegevens in de footer
  • 9. Responsive design. Uw hele website op een telefoonscherm is uiterst irritant.
  • 10. Niet meer dan 3 klikken om een onderwerp te vinden

Niet doen

  • "Welkom op ..."
  • Pop ups
  • Intro's voor de homepagina
  • Onduidelijke, slechte foto's
  • Lange formulieren met overbodige vragen
  • Forums, gastenboeken of chatboxen.

Contact over Usability

Klantvriendelijkheid

Bij steeds meer bedrijven en Overheidinstanties neemt de website de plaats in van de klantenservice. Het is bijna onmogelijk op die websites het telefoonnummer te vinden waarmee je contact kunt hebben. Kostenbesparing.

Maar...

Op termijn kost dit klanten. Een klant die vastloopt in een procedure op de website of een vraag die niet afdoende wordt behandeld en u bent uw klant kwijt. Een website, hoe uitgebreid ook en hoeveel vragen er ook op worden beantwoordt, kan nooit de plaats innemen van u. U begrijpt wat er aan de hand is als een klant u belt. U kan met uw intonatie begrip tonen en daarna het probleem verhelpen.

Uw website kan wel een aanvulling zijn. Een rubriek met veelgestelde vragen kan goed dienen als eerste opvang.
Maar blijf aanspreekbaar voor uw klanten.

Contact over klantrubrieken

Search Engine Optimization

Google wijzigt dagelijks haar zoekcriteria. Daarmee is gelijk duidelijk dat niemand u de 1e plaats op Google kan garanderen. Zoekt u zelf maar op Google, dan ziet u dat de meeste zelfbenoemde specialisten de 1e pagina niet halen.

Wat kunt u wel doen?

Wat wel kan is uw website zo vriendelijk mogelijk te maken voor de bezoeker van uw website. Goed leesbaar en uw kernwoorden op de juiste plaatsen zonder dat het ten koste gaat van de leesbaarheid. Dat gaat steeds meer meetellen voor uw ranking op Google

Ook de leesbaarheid voor de zoekmachine is belangrijk. Google heeft daarvoor richtlijnen gepubliceerd. Onze websites zijn geoptimaliseerd en gebouwd volgens de laatste richtlijnen van Google.

Maar.. -ongeacht wat alle specialisten u ook vertellen- als de juiste url of bedrijfsnaam wordt opgevraagd, komt u hoog (zo niet bovenaan) bij de zoekresultaten.
Belangrijk is dus met heel veel aandacht uw naam te kiezen en ervoor te zorgen dat uw naam bekend is bij uw doelgroep! Promotie van uw naam, product/dienst of website blijft belangrijk. Neem voor een vrijblijvend advies contact op met ons.

Meer over SEO

NL: Internetland

Kunt u nog zonder website of moet u uw website eens grondig tegen het licht houden? Hieronder ziet u de meest recente cijfers over het internetgebruik in Nederland

Algemeen

  • 94% van de Nederlanders gebruikt internet
  • 90% gebruikt internet voor email verkeer
  • 83% zoekt dienst-/produktinformatie
  • 96% heeft toegang tot een personal computer
  • 56% van de Nederlanders heeft een tablet
  • 74% van de Nederlanders heeft een smartphone

Bron: www.marketingfacts.nl

Internet economie

  • 10.800.000 internet kopers (2013)
  • 12 miljard consumenten-besteding (2014)
  • 15.940.027 IDEAL transacties in okt. 2014
  • Marktaandeel IDEAL 54,7%
  • 5,6 miljard e-omzet in Nederland (2014)

  • 72% orienteert zich via internet

Bron: www.marketingfacts.nl

Internettijd per week 2013

  • man: 14 uur
  • vrouw: 12,3 uur
  • 18-24 jr: 21,2 uur
  • 25-34 jr: 15,3 uur
  • 35-45 jr: 12,9 uur
  • 50-64 jr: 10,4 uur
  • 65+ jr: 6,5 uur

Bron: www.mediaonderzoek.nl

Toekomstverwachting

De trend dat internet in plaats van en naast de oude economie komt zal verder doorzetten. Winkelstraten zullen steeds meer vervangen worden door distributiecentra. Ouderen gaan steeds meer tijd op internet doorbrengen (vergrijzing).

Promotie

Of het nou om een product, dienst of een bedrijf gaat: het moet gezien worden. Onder de aandacht gebracht worden. Met aandacht genereert u meer klanten en maakt u een opstartfase korter. Datzelfde geldt voor uw website. Dat is een visitekaartje dat in de markt gezet moet worden.

Onbekend maakt onbemind

Uw website, diensten of producten zijn goed maar dat moet u vertellen. U kunt dat doen door promotie. Extra aandacht op uw product, dienst, bedrijf of website. Een gestructureerde manier om iets bekend te maken. Het uitgangspunt van een campagne van CtC Communicatie is:

"U levert kwaliteit en anderen vertellen het verder"

Campagneplan

U kunt veel bereiken door een goede marketing communicatiestrategie die speciaal is afgestemd op uw doelgroep, in het gebied waar u werkt. Gerichte publiciteit en promotie is een garantie voor effectief gebruik en een betere opbrengst van uw budget. CtC Communicatie kan dat voor u verzorgen. Wij kunnen een campagneplan maken en uitvoeren. Wij adviseren, tonen u mogelijkheden en kunnen ook een verrassende en spraakmakende campagne voor u opzetten.

Gaat u op de trommel slaan of het fluisterend vertellen?

Ondersteunend aan de campagne schrijven wij artikelen voor u die geplaatst kunnen worden in de lokale huis aan huis bladen en vakbladen. Afhankelijk van uw doelgroepen en doelstellingen kunnen de sociale media zoals Facebook, Linked In, Twitter, Pinterest en Google+1 worden ingezet. Plaatsing op webgidsen en links vanaf andere websites door ruil of door donaties aan verenigingen die binnen uw doelgroep vallen.

Social Media

Het inzetten van social media zoals Facebook, Pinterest, Linked in, Twitter enz. kan nuttig zijn.

Ook voor u?

Denkt u hier eens aan: Gebruikt uw doelgroep dit medium? Is uw product of uw dienst geschikt voor dit medium? U zult begrijpen dat het voor een afsluiter van een gasklep minder interessant is dan voor een kapsalon. Kunt u de tijd vrijmaken om de social media ook "up to date" te houden? Als u social media wil gaan gebruiken dan is promotie daarvan noodzakelijk. Er is niet veel droevigers dan een facebook-button op uw website met weinig of geen "likes". Ook moet u bewust zijn van het feit dat u nauwelijks controle heeft over wat iemand op uw facebookpagina zet.

Zoals gezegd: Het kan een waardevolle aanvulling zijn. Als u besluit Facebook of een ander social medium in te zetten, houdt de pagina dan interessant voor uw "vrienden" of uw "volgers". Plaats nieuws, hou de "human interest" bij en zorg ervoor dat u uw vrienden aan u bindt en blijft boeien.

Info over social media

Wilt u meer weten of heeft u een vraag?

Naam:

E-mailadres:

Telefoonnummer:

Bericht: